Leer te denken en doen als een Service Designer

De beleving van klanten loopt over meerdere kanalen en merken heen, is grillig en chaotisch. Leer kijken vanuit de klant of eindgebruiker. Laat je interne focus los en word een onderzoeker en ontwerper. Onze trainer, een Service Designer met veel ervaring, leert jou alles over de te nemen stappen in een service design traject en de belangrijkste technieken daarbij.

We trainen en oefenen de service design technieken met een echte case “Het ontwerpen van dienstverlening voor 8-12 jarigen”. Je gaat aan de slag met inzichten, ideeën en ontwikkelt deze ideeën door in een ontwerp van een oplossing.

INHOUD

  • Service design proces in stappen
  • Belangrijkste service design technieken
  • Oefenen van de stappen framing, begrijpen, brainstormen tot een oplossing
  • Aan de slag met een concrete case waar we samen een nieuwe dienst ontwerpen voor kinderen tussen 8-12 jaar
  • Praktische tips; do’s en don’ts uit de praktijk

INBEGREPEN

  • Theorie
  • Alle canvassen
  • Certificaat van deelname
  • Vrijblijvend lid van een waardevol netwerk, waar je ervaringen kunt uitwisselen, energie op kunt doen en kunt sparren

DETAILS

  • Training Deel 1 ”Framing & Begrijpen”:
    datum nader te bepalen.
  • Training Deel 2 “Ideeën & Oplossingen”:
    datum nader te bepalen.
  • Locatie: afhankelijk van de aanmeldingen,
    waarschijnlijk regio Utrecht
  • Met oog op kwaliteit en de Corona maatregelen
    hebben we plek voor maximaal 10 personen.
  • Kosten: €846,- per persoon;
    voor 2 dagen, inclusief versnaperingen, lunch en materialen.

DE TRAINER

Ingrid Wendel leert je in een tijdsbestek van 2 dagen alles wat je weten moet om een service design traject te doorlopen.


Ingrid WendelIngrid Wendel
Service Designer

CORONA MAATREGELEN

In principe werkt het leren en ontwerpen van een nieuwe dienst het beste live. De live onderdelen van de training zijn in kleine groepen met werkvormen waar 1,5 meter in acht wordt genomen. Mochten de live sessies toch niet plaatsvinden dan zetten we zoveel mogelijk om in een online vorm.

in-Novation aanpak

Service design cyclus van nieuwe diensten.