Ingrid Wendel
LinkedinMail

Ingrid Wendel, Service Designer

Mijn passie is het achterhalen van de behoeften van klanten en hoe je daar zo goed mogelijk op kunt inspelen met je dienstverlening. Ik hou ervan om samen met organisaties en hun stakeholders nieuwe concepten te bedenken voor dienstverlening.

Het is geweldig om in een co-creatie traject het innovatieproces te doorlopen, waarbij ik betrokkenen aan de hand neem. Ik werk volgens een design thinking aanpak en houd hierbij de behoeften van (potentiële) klanten als leidraad. Hiervoor doe ik ontwerp onderzoek of maak ik gebruik van bestaand onderzoek, om me in te leven in de klanten van mijn opdrachtgever en zo een helder beeld te vormen van wat hen enerzijds drijft en anderzijds belemmert.

Ik ben een doener. Gewoon beginnen, met alle betrokkenen – en hiervan leren. Ik neem het initiatief en ga door tot het resultaat bereikt is: een visie en concepten voor nieuwe diensten of producten.

Vakgebieden:

  • Service design
  • Strategic design
  • Design research
  • Consumer insights
  • Design thinking
  • Faciliteren van workshops
  • Design sprints
  • Co-creatie

Gewerkt voor grote merken:

  • ProRail
  • NS
  • Schiphol
  • Gemeente Amsterdam
  • Adidas
  • Nationale Nederlanden
  • Rijkswaterstaat
  • Topsector Energie
  • Vilans
  • Provincie Noord-Brabant