Met klantreizen beweging creëren bij de overheid

Klantreizen een hulpmiddel voor alle medewerkers bij de overheid.
In opdracht van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft Barbara van Duin een inmiddels volwaardig, landelijk klantreistrainings- en coachingprogramma en team opgezet, onder Gebruiker Centraal. Door het middel klantreizen hebben overheidsprofessionals het perspectief van de klant, burger, gebruiker, etc., waardoor zij kunnen werken aan een mensgerichte en effectieve publieke dienstverlening.
Resultaten:
- 150 ambtenaren getraind
- 75 customer journey maps opgesteld
- Meer dan 75 concrete verbetermaatregelen bij burgercontactpunten
Verandering begint met het begrijpen van je klant.
Gebruiker Centraal
Gebruiker Centraal is een community van en voor mensen die werken aan de dienstverlening of communicatie van de overheid waar de gebruiker, klant, etc. van de overheid centraal staat. Gebruiker Centraal stelt zich duidelijke communicatie en bruikbare diensten ten doel. Zodat iedereen mee kan doen.
De expertise van in-Novation als het gaat om training en coaching rondom klantreizen
In-Novation werkt vanuit hun expertise en brede ervaring hard aan een steeds meer klantgedreven overheid. Klantreizen zijn daar een belangrijk instrument voor.
Voor Gebruiker Centraal gaf Barbara in 2023 voor de eerste keer de Training Klantreizen tijdens de landelijke trainingsdagen bij Gebruiker Centraal. Deze training hebben ze in samenwerking met KVK, RVO, UWV, Belastingdienst, CBR, Rijkswaterstaat en de Gemeente Utrecht verder ontwikkeld en verrijkt met meer praktische oefeningen, een e-learning en een coachingconcept. Met als doel om overheidsprofessionals te helpen mensgerichte publieke dienstverlening in te richten en te leveren, met behulp van klantreizen.
Barbara:
“Een van de belangrijkste instrumenten om vanuit klantperspectief te kunnen werken is de klantreis. Deze helpt om op een systematische manier te noteren wat iemand doet om zijn doel bereiken en te begrijpen hoe dit ervaren wordt. Door de klantreis snap je hoe de wereld voor de klant eruitziet, hoe iemand zich voelt en wat hij/zij op dat moment nodig heeft.”
Lees hier het artikel op Gebruiker Centraal
Meer informatie over Klantreizen bij de overheid via Gebruiker Centraal is hier te vinden: https://www.gebruikercentraal.nl/hulpmiddelen/klantreizen-bij-de-overheid/
Een selectie van onze klanten
Wil je meer weten over wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op!